19 Aralık 2013 Perşembe

Nohutlu Kırmızı Biber Püresi

Bu püre Duru'nun tattığı ilk püre... Ama şimdiki aklım olsa hemen acele edip bunu yavrucağa vermezdim. Çünkü her ne kadar püre haline getirmiş olsam da nohut daha minnacık boğazından geçmekte zorlandı bebikimin. Ama şimdilerde çok da rahat yiyebileceği bir püre... 
Demek ki neymiş, her yerde bunu da verebilirsin diye verilen tariflere hemen atlamayıp önce bebenin neyi ne şekilde yiyebileceğine bakıp ona göre püredir çorbadır ıvırdır kıvırdır veriyormuşsun :)
Oldukça ezip püre haline getirilse de pütürlü gıda yemeye başladıkları zaman verilmesini salık veriririm... O zaman bebik için yemesi daha kolay olacaktır.

Malzemeler : 
  • Bir adet közlenmiş kırmızı biber
  • 1,5 çorba kaşığı haşlanmış nohut (mümkünse çok haşlanmış)
  • Yarım küçük soğan
  • Az biraz rendelenmiş kaşar (olmasa da beyaz peynir de kurtarır hem de çok cillop olur)
  • Zeytinyağı
Hazırlanışı:

Közlenmiş kırmızı biberlerin kabuklarını soyuyorsun. Soğanı yemeklik doğruyorsun az biraz zeytin yağı ile kavuruyorsun. (takdik belli her seferinde yazmayayım az da su katarak kavur zeytinyağı yanmasın). Bütün malzemeleri bir araya getirip blenderda püre haline getiriyorsun. Blender konusundaki düşüncemi aktarmıştım sanıyorum. O yüzden bence her bir malzemeyi ayrı ayrı çatalla ezip karıştırmak daha iyi. Ama uğraşamam zamanım yok ben çalışan bir kadınım-adamım vs diyorsan o da olur. :)

Not: Tarifi zamanında aldığım Bebeğimle elele dergisinin verdiği kitapçıktan uyarlamıştım. Bilesin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...