17 Aralık 2013 Salı

Mercimek Çorbası

Buradan öncelikle belirtmeliyim ki çorbalarım çorba gibi olmuyor benim. Daha doğrusu Duru için oldukça kıvamlı yapıyorum çorbaları. Hatta mümkünse muhallebi kıvamında. Neden mi? Ufacık midesi olan bir bebişin midesini sıvı ile doldurup şişirmemek için. Ne de olsa aldığı anne sütü yeterince sıvı... Ancak bebek büyüdükçe de bu kıvam olayını biraz daha sulandırmak gerektiğini düşünüyorum. Çorba olayına alışsın diye...

Malzemeler:


  • Bir küçük patates
  • Bir küçük soğan
  • Bir küçük havuç
  • Bir buçuk ajda bardağı mercimek
  • Varsa ve de mümkünse az miktarda et suyu (kendi yaptığın olsun-hazır bulyon sakın kullanma)
  • Aldığı kadar su
Tarif:

Bütün malzemeleri iyice yıkayıp soyduktan sonra az miktar su ile birlikte düdüklüye atıyorum. İşte sen kendi düdüklünün ne kadar zamanda pişireceğini bilirsin. Piştiğini düşündüğünde düdüklüyü açıyorsun. Bir blender (çok önermiyorum blenderı ben sadece bu çorbada kullanıyorum. Onun dışındakileri hep çatalla eziyorum) yardımı ile malzemeleri eziyorsun. Kıvamına göre üzerine biraz daha su ekleyebilirsin çünkü bir miktar daha kaynatıyoruz... İşte sana mercimek çorba... 

Duru henüz yiyemediğinden daha doğrusu ben yemesini istemediğimden tuz katmıyorum. Et suyum yoksa piştikten sonra Duru'ya servis ederken çok az miktarda zeytin yağı döküyorum. Et suyu koyduysam onu da yapmıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...