29 Ocak 2014 Çarşamba

Balkabağı Çorbası

Bu bebeye hep çorba mı yediriyorsun sen diyeceksin. Elbetteki hayır diyeceğim. Ama öyle denk geldi işte. Geçen gün bezelye yemeği yaptım onun da tarifini koyacak değilim değil mi? :)



Malzemeler :

  • 1 Ufak dilim balkabağı (ayıklanmış ve de yıkanmış)
  • Bir küçük patatesin yarısı
  • Küçük Domates ( 1 yaş öncesi önerilmiyor bazı yerlerde ama ben Duru ya yemeklerin içinde veriyorum alerjik bir durum olmadı o yüzden devam ettim ama 1 yaş öncesi alerji için dikkat edilmeli)
  • Az biraz Kıyma ( ben de o gün kıyma yoktu et suyu kullandım)
  • Bulgur
  • maydanoz
  • zeytinyağı
Hazırlanışı:

Soğanları, domatesi, patatesi bir tencerede haşlıyorsun. Haşlanan sebzelerin içerisine bulguru ve kıymayı da atıyoruz.(ben bu noktada sadece bulgur kattım. Haşlamaya başlamadan önce ise et suyu eklemiştim). Bütün malzemeler iyice haşlandıktan sonra  maydanoz ve zeytinyağını da katıp karıştırıp altını kapatıyoruz. 

Sonrasında ben elbetteki malzemeleri çatalla ezdim. Kıvamım da çorba kıvamı değil püreden biraz daha cıvıktı.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...