29 Ocak 2014 Çarşamba

Yayla (Yoğurt) Çorbası

Hemencecik pratik yapılan yemek gibisi yoktur. Kendin bir şey değil de mevzu bahis beben olunca dışarıdan söyleyelim de yiyelim olamıyor tabiki... Dolayısı ile Tarhana Çorbasından sonra yeni favorim bebe usulü yayla çorba oldu... O nasıl oluyor deme. İşte şöyle muhallebi kıvamında... :)
bunun hepsi bitmedi elbette ama olsun;)



Malzemeler :

  • Ev yapımı Yoğurt
  • Yumurta (şayet beben 1 yaşından küçükse yumurtanın sarısı- ki ben Duru ya böyle yaptım)
  • Yulaf Unu
  • Bulgur
  • Su
  • Nane
  • Zeytinyağı
Hazırlanışı : 

Yapacağın miktara göre bulguru az suda haşlıyorsun. Bulgur haşlanırken başka bir kapta yumurta 6 çorba kaşığı yoğurt, bir yumurta (ben sarısını kullandım), 3 çorba kaşığı yulaf ununu karıştırıyorsun. Bulgurlar haşlanınca suyundan biraz biraz karışımına döküyorsun. karıştırıyorsun.( Bu çorbanın kesilmemesi için.) Sonra karışımını haşlanmış bulgurun olduğu suya döküyorsun. kıvamını bebenin ayına göre ayarlayabilirsin. ona göre su ilave edebilirsin. Ben kıvamlı (muhallebi kıvamında) yedirmeyi tercih ettiğimden fazla su koymuyorum. Çorba kaynayınca yine bebenin ayına göre nane ekleyebilirsin. Sonrasında da zeytinyağı döküp karıştırıp ocaktan alıyorsun. İşte bu kaa :)

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...